Pages

Tuesday, September 29, 2009

Fobia nenek ku

Ni la wajah cute wek aku *wek ialah panggilan nenek di sesetengah daerah diPahang*..dilahirkan tahun 1919 mengikut ic dia lah...awal lagi tak tau la plak, orang dulu2 ni kan leh caya, dah besar panjang baru nak daftar diri. Wek aku ni pun sama la cam aku ada fobia gak...unik fobia dia hahahahhaha...aku ingat penyakit dia tp setelah aku teliti fobia rupanya...'Xenophobia' nama fobia nenek aku maksudnya takut orang asing (Fear of strangers and foreigners.) Memang pun masa aku kecik2 sampai la sekarang fobia dia tak hilang. Pantang nampak orang asing, nak2 plak mat salleh @ benggali fullamakkkk dia punya demam tiga empat hari beb! kesiann nenek aku, cucu2nya rajin sangat la menyakat dia..penakut pun satu hal, bab makanan jangan harap dia makan la kalau orang bagi, takut kena racun katanya, saper tah nak meracun dia...kalau anak cucu dia bagi makanan tak per dia sapu licin...melatah pun yer gak mencarutttttttt jee...saper jerkah dia...siap kena caruttttttt, lucah2 lak tuh..perkataan lucah favourite dia cucu2 je tau ahaksssss....aku ler hafallllllllllllll hehehehe

Masa arwah aki aku ada, wek aku selalu kena buli gak ngan laki dia hehehhe kena sakat la...yang peliknya laki dia ni (aki aku) orang asing! hahaha cina dari Hong Kong lagi tu, bleh plak, takder plak fobia dia nya... bab kawin hilang fobia.. herannnnnnnnnnn aku.. hensem katanya masa muda2 dulu..
Sekang ni wek ako tak larat dah dia jalan 5 langkah dok 5 minit jalan 10 langkah dok 10 minit..begitu la tapi ako seluttttttttttttt....dia takder penyakit..cuma bentuk badan je dah bongkok..tapi tetap slim kekkeekek..




Acrophobia: Fear of heights.
Agoraphobia: Fear of situations where escape is difficult, such as crowded areas and open spaces.
Aviophobia: Fear of flying.
Carcinophobia: Fear of cancer. Individuals tend to mistake minor symptoms for a sign of cancer.
Claustrophobia: Fear of enclosed or tight spaces.
Haemophobia: Fear of blood.
Mysophobia: Fear of germs.
Social phobia: Fear of social situations.
Trypanophobia: Fear of injections.
Xenophobia: Fear of strangers and foreigners.

1 comment:

Unknown said...

Jangan dera nenek awak, kesian dia. Kalau tenguk TV dia takut tak.