Pages

Monday, September 28, 2009

Lemahku sebatang jarum

Dengan kata lain FOBIA...korang nak tahu aku ni nampak je berani tapi Masyaallah ada satu penyakit..penyakit ako 'Trypanophobia' (tripanofobia) maksudnya takut injection or takut jarum laa...tatau la naper laa aku ni diberi penyakit cam ni..keturunan aku takder yang sedemikian plak , aku sorang je..aku bab2 cucuk2 nak injection ni paling ngeri dalam hidup..kalau boleh lari, aku berlari menghilangkan diri dulu.. Seumur hidup aku...masa sekolah rendah aku tak blah nak elak sebab terpaksa tak bleh larinya, cikgu kejar..sekolah menengah sekali dan lepas tu tak der dahhhh....sampai la sekarang..aku paling takut benda tu...eeeeeeeee...lembik tulang belikat ako nampak jarum..tengok jarum boleh tapi jarum bertemu skin tuh yg ako tak tahan tuh...

macam gambar-gambar ni ako boleh tengok, selamba je aku tak takut pun...tapi jeng jeng...bila jarum nak kene kat kulit tuh...melompat ako lari...waaaachaaaaauu laa

Ada ke sesiapa yang boleh menolong aku untuk menghilangkan fobia ako ni...benda lain aku tak takut...tuh je yg aku takut...

Pengalaman ako dah beso2 kene suntik bukan sebab penyakit... tp sebab lain... alkesahnya..disebabkan kegatalan ako nak pakai barangan pencuci muka nak cantik kulit muka la kununnnn...ako beli laa satu set barangan COSWAY mahal tuuu ratus2...baru pakai lam 2 minggu apa nak kataaaaaaaaaa...bergerutu muka aku cam katak puru...tak sesuai ngan kulit muka aku kot...kuar biji2 n nanahhh...g jumpa doktor klinik..
apa lagi...dia paksa ako suntik...waaaaaaaaaaaaaarghh ako tak mau aku mintak ubat je..dia tak kasi dia nak suntik aku gak...ceh doktor nih sengaja gaknya nak duit majikan...akhirnya setelah aku terpedaya dalam terpaksa, lama gak dia memujuk rayu aku..ada ke patut doktor merayu kat aku, nokmujur doktor tu wanita.....akhirnya dia suntik aku gakk kat muntut ..nak sangat suntik laaaaahhh.. maaaaaaaak ai...ako pegang peha doktor tuh kuat2 sampai aku leh rasa tulang paha dia punya kuat aku pegang ,dia soh ako baca bismillah, bismilah bismillah pada hal dia tu bukan muslim pun!... tapi doktor tu paham aku dia diam je...tup2 dah siap...TAK RASA SAKITPUNNNN.. yer2 doktor tu kata tak sakit nasib baik dia tak gelak dia wat selamba je...tak ler malu aku.. walau tak sakit tapi aku rasa cam nak rebah je penangan jarum tu..jantung aku dah gedebak gedebuk. KKuunun lepas tu aku tak der hal laa nak kena suntik lagi dah..aku rasa BERANI sangat2 injection lepas ni, tapi tu ler tak bertahan lama.. sekarangggggggg ako takuttttttt balikk!!!...tuulung laa aku.... kenapa laa aku dapat penyakit sebegini, biar aku tgk org acc. ke darah ke putus kepala ke aku berani..

Acrophobia: Fear of heights.
Agoraphobia: Fear of situations where escape is difficult, such as crowded areas and open spaces.
Aviophobia: Fear of flying.
Carcinophobia: Fear of cancer. Individuals tend to mistake minor symptoms for a sign of cancer.
Claustrophobia: Fear of enclosed or tight spaces.
Haemophobia: Fear of blood.
Mysophobia: Fear of germs.
Social phobia: Fear of social situations.
Trypanophobia: Fear of injections.
Xenophobia: Fear of strangers and foreigners.

No comments: