Pages

Thursday, August 15, 2013

Shell goreng sedap dimakan

Shell Super Power.
Itu kat stesen minyak ye. Yang ni shell original hidup dalam laut.


Shell
Shell ni kebetulan ada dijual di Pasar Malam Jerantut sewaktu aku  balik kampung hari tu. Sekilo RM5.00.

Mula-mula aku tenung-tenung je rupa shell ni pas tu aku belek-belek, 'kaih-kaih..' .pas tu ambil gambar, tup-tup terdetik nak beli..hahaha terus beli 2 kilo, tergoda baunya manis sangat.

Shell Super Power
Aku tanya tauke melayu tu macam mana nak makan, dia cakap goreng pedas je sedap...kopek ambil isi dan buang yang hitam tu katanya..balik rumah aku goreng sepertimana yang tauke shell tu cakap.
isi shell


Mak sedara aku lagi teruk, dia cakap, selama dia hidup , tak pernah jumpa benda ni , ni lah pertama kali tengok shell depan mata dan paling teruja, makan shell . Yang dia tahu shell tu minyak kereta je ...mak aku pun, aku pun hahhahha, "seumur hidup aku ini yang pertama, aku makan shell..



Fuhhh memang sedap beb!...korang ada hahhaha. Korang pun sama tak pernah jumpa apa tah lagi makan hakhakhak.
Shell goreng pedas


Shell di jual di Pasar Malam Jerantut

Tauke yang jual shell tu cakap  shell ni ada musim, cuma dua kali setahun je...


No comments: