Pages

Wednesday, February 2, 2011

bulan makan nyor

Mengikut kepercayaan orang tua dulu-dulu, nyor ni dimakan bulan, bukanlah maknanya nyor ni tak boleh di makan. Sedap wokkkkkkk, air nyor ni . aku memang suka minum, tapi aku dok kl susah ler...adik aku yang banyak balunnya tp skang tak lagi sebab belajar kat kl dahh hahhahahhaha...mak aku je la balun sorang-sorang.

Khasiatnya orang dulu-dulu kata, air  nyor ni kalau diminum boleh membina minda yang cerdas, mak aku bg tau lah, dia pun mak dia bg tau dan begitu la seterusnya...kalau zaman sekarang ni umpama makan kismis 7 biji sehari laa cam tuuuh gaknye

Air nyor ni memang sedap beb! macam ada gula...manisssssss je..kalau korang belah nyor jumpa macam ni jangan la buang, masak lah seperti biasa, jgn lupa minum airnya ya....nanti korang cerdik ahakssss, cerdik apa aku taktau laaaa...

Ini salah satu bentuk kelapa dimakna bulan ...ada bentuk lain lagi.....

No comments: